Stopnja: 1
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Primož Rakovec
Sodelavci: Gaja Černe, Anže Jurček, Klavdija Kustec, Tamara Rape Žiberna
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
25 | 0 | 25 | 0 | 0 | 75 | 125 | 5 |
Cilji:
Znanje in razumevanje zgodovine razvoja strokovnih pojmov in praks na konkretnem področju SD (skupinsko in timsko delo).
Znanja in spretnosti za uporabo strokovnih metod in postopkov na konkretnem področju SD (skupinsko in timsko delo).
Znanje in sposobnost pogovarjanja (spoznavanja, pogajanja, dogovarjanja), vodenja razgovora v smeri želenih razpletov na konkretnem področju SD (skupinsko in timsko delo).
Sposobnost soustvarjanja pristopov in metod (skupinskega in timskega) dela glede na individualne potrebe uporabnikov.
Sposobnost raziskovanja in refleksije osebne vpletenosti (pri delu s skupino) sodelujoče-ga v postopke SD.
Vsebina predmeta:
- Opredelitev pojma skupine. Pomen druženja v skupine za ohranitev človeštva in za razvoj družbe.
- Zgodovina skupinskega dela v procesu psihosocialne pomoči.
- Razvojne faze skupine.
- Vpliv družbenih norm na oblikovanje vlog v skupini.
- Skupina kot prostor človeških srečanj in spreminjanja norm za regulacijo medčloveških odnosov.
- Različni stili vodenja skupin.
- Skupina kot prostor za medosebno učenje in samopomoč.
- Opazovanje osnovnih procesov v razvoju skupine, z vidika lastne udeleženosti.
- Skupina kot možnost za skupno razreševanje problemov in iskanje rešitev.
- Prepoznavanje skupinske dinamike v strokovnem timu.
- Osnove timskega dela.
- Opredelitev timskega dela
- Razvoj timskega dela v socialnem delu v Sloveniji
- Potek timskega dela
- Potrebne kompetence (lastnosti, spretnosti in znanja) za timsko delo v socialnem delu
Temeljna literatura:
Za sklop skupinsko delo/ for group work:
Galimberti, U. (2011). Miti našega časa, Modrijan, Ljubljana.
Malekoff, A. (2004). Group Work with Adolescents. The Guilford Press, New York, London.
Praper, P- (2008). Skupinska psihoterapija. Filozofska fakulteta, Ljubljana. Rosemary Rendall, R., Southgate, J. (1988). Skupinska dinamiika v skupnosti. Višja šola za socialno delo, Ljubljana.
Garvin, C. D., Gutiérrez, L. M., & Galinsky, M. J. (ur.) (2017). Handbook of Social Work with Groups. New York: The Guilford Press. Dostopno na: https://www.amazon.com/Handbook-Social-Work-Groups-Second/dp/ 1462530583/ref=sr_1_4?dchild=1&keywords=Social+Work+with+Groups&qid=1632389946&sr=8-4
Za sklop timsko delo/ for team work:
Interdisciplinary Association of Mental Health Workers & CCETSW (1992). Multidisciplinary Teamwork: Models of Good Practice. Pridobljeno 23. 9. 2021 s https://www.yumpu.com/en/document/read/27997073/multidisciplinary-teamwork-models-of-good-practice-caipe
Marič, M., Lambić, A., & Vukovič, G. (2020). Oblikovanje, razvoj in vodenje timov, Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba, Maribor.
Mesec, B., & Stritih, B. (2015). Razumevanje timskega dela v socialnem varstvu. Socialno delo, 54, 5: 295-305.
Martin, R. (2013). Teamworking Skills for Social Workers. Berkshire: Open University Press.
Rape Žiberna, T. (2019). Konceptualizacija timskega dela v socialnem delu v Sloveniji. Doktorska disertacija. Ljubljana, Fakulteta za socialno delo, UL, str. 41-47, 86-103, 150-173 in 273-278.
Pogoji za vključitev v delo:
Vpis v tekoči letnik.
Metode ocenjevanja:
Pisni izpit 50,00 %
Zaključno poročilo o izkustvenih vajah 50,00 %
Delež v %:Pisni izpit (50,00 %), Zaključno poročilo o izkustvenih vajah (50,00 %)